Τετάρτη 18 Νοεμβρίου 2015

Γυμνάσιο Πέπλου Εβρου
Ενα ακριτικό σχολείο δίνει το παράδειγμα!
Το Γυμνάσιο Πέπλου Εβρου (λίγο πριν την Τουρκία) μετρά μόλις 22 μαθητές. Κι όμως, συμμετέχει σε 2 καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα! Στο «Click στην Ιστορία» του ΙΜΕ για την επιβίωση της ιστορικής κληρονομιάς του τόπου και σε αυτό του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας για τη διαδραστική απόδοση της «Ελένης» του Ευριπίδη.
Bravo στην Διευθύντρια του σχολείου και επιμορφώτρια σε νέες τεχνολογίες την κ. Βάγια Ζήκα, η οποία... φιλοδοξεί το Γυμνάσιο να γίνει «το Κέντρο Πολιτισμού που λείπει από την περιοχή».
Στο βορειοανατολικό άκρο της Ελλάδας, ακριβώς δίπλα από το Τελωνείο Κήπων στα σύνορα με την Τουρκία, ένα σχολείο με μόλις 22 μαθητές και 10 καθηγητές κάνει τη διαφορά!
Με την καθοδήγηση και τις εξειδικευμένες γνώσεις της Διευθύντριάς του κας. Βάγιας Ζήκα, το Γυμνάσιο Πέπλου Έβρου είναι το μόνο πανελλαδικά που συμμετέχει σε 2 καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα: στο «Click στην ιστορία» του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού
και τη διαδραστική απόδοση του σπουδαίου έργου «Ελένη» του Ευριπίδη, του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας.
Ποιος είναι ο στόχος της κ. Ζήκα, η οποία εκτός από φιλόλογος είναι και επιμορφώτρια σε νέες τεχνολογίες;
«Το σχολείο να γίνει το κέντρο πολιτισμού που χρειάζεται η περιοχή. Όλο και περισσότεροι νέοι εγκαταλείπουν τον τόπο τους. Οφείλουμε να συγκρατήσουμε αυτές τις διαρροές, προσφέροντάς τους δυνατότητες ψυχαγωγίας. Ξέρετε, δεν υπάρχει θέατρο ή κινηματογράφος στην περιοχή…»
Η συνεργασία με το ΙΜΕ
Ιδιαίτερη σημασία λαμβάνει για το μικρό αυτό σχολείο η συμμετοχή του στο πρόγραμμα «Click στην Ιστορία».
«Μέχρι πέρυσι δεν υπήρχε καμία αναφορά στο διαδίκτυο για το σχολείο μας. Τώρα οι μαθητές έχουν τη δυναότητα να γίνουν οι ψηφιακοί πρεσβευτές του τόπου τους, να διατηρήσουν μέσω των νέων τεχνολογιών τις ιδιαιτερότητες της περιοχής ζωντανές στη μνήμη των επόμενων γενιών», εξηγεί η κ. Ζήκα και συμπληρώνει:
«Είναι μεγάλη μας τιμή που είμαστε ένα από τα 12 σχολεία της χώρας που έχουν συμμετοχή στο πρόγραμμα του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού».
Πιο αναλυτικά, εταιρεία κινητής τηλεφωνίας μοίρασε κινητά τελευταίας τεχνολογίας στους 22 μαθητές του σχολείου για να καταγράψουν χαρακτηριστικές σκηνές από την ιστορία του τόπου τους.
Οι ίδιοι οι μαθητές επέλεξαν να επικεντρωθούν στην καταγραφή των εξής:
– Παραδοσιακά επαγγέλματα
– Τοπικά μνημεία
– Στοιχεία της τοπικής κοινωνίας
– Περιβάλλον και τι μπορεί να προσφέρει
– Τοπικές συνταγές.
goodnews.gr
Σύμφωνα με την κ. Ζήκα, η βιωματική εκπαιδευτική τακτική, κατά τους πατέρες της παιδαγωγικής Bruner και Vygotsky, «δένει» τους μαθητές με τον τόπο τους. Ακόμα, τους βοηθά να εξοικειωθούν με τις μεθόδους ιστορικής έρευνας.
Για τις ανάγκες του προγράμματος, οι μαθητές ανέτρεξαν στα αρχεία του Κράτους, επισκέφτηκαν ιστορικά μνημεία της περιοχής, ενώ όλοι οι τοπικοί παράγοντες και φορείς ενεργοποιήθηκαν για να συμβάλλουν με κάθε τρόπο.
Δείτε περισσότερα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου