Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου 2016

10 χρόνια Ειδικό Σχολείο Γαλανόβρυσης Ελασσόναςοποίη στο bookTweet στο Twitter
Το ειδικό σχολείο Γαλανόβρυσης Ελασσόνας φέτος συμπληρώνει 10 χρόνια λειτουργίας. 10 χρόνια υποστήριξης, αποδοχής και αγάπης προς παιδιά που για πρώτη φορά είδαν την πόρτα του σχολείου να ανοίγει και να τα δέχεται στην αγκαλιάτου.10 χρόνια γεμάτα ενθουσιασμό και δράσεις που προσέφεραν σε όλους μας τη δύναμη να συνεχίσουμε.
Γιατί όμως ειδικό σχολείο;
Όταν φτάνει η στιγμή για ένα παιδί με αναπηρία να φοιτήσει σε ένα σχολικό πλαίσιο, τότε ο γονέας προσδοκά το παιδί του να ξεκινήσει την εκπαίδευσή του σε σχολείο γενικής αγωγής. Μετά τις πρώτες δυσκολίες που εντοπίζονται όμως στο σχολικό πλαίσιο, αναδεικνύεται η ανάγκη το παιδί να παρακολουθήσει ειδικά διαμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που ανταποκρίνεται στις ανάγκες του.
Άραγε, πόσο προετοιμασμένο είναι το σχολείο γενικής εκπαίδευσης να εντάξει στο πρόγραμμα του ένα μαθητή με αναπηρία; Η υποχρεωτική εγγραφή σε σχολείο γενικής εκπαίδευσης δεν εγγυάται θερμή συναισθηματική υποδοχή από το σχολικό πλαίσιο, εξατομικευμένη εργασία και ειδική βοήθεια. Ένα σχολείο μη προετοιμασμένο δεν είναι παρά η αντανάκλαση μίας μη προετοιμασμένης κοινωνίας για την αποδοχή της διαφορετικότητας. Όλη αυτή η έλλειψη προετοιμασίας έχει, όμως, σημαντικό αντίκτυπο στην ανάπτυξη του παιδιού στο παρόν και στο μέλλον του.
Ένα σχολείο ειδικής εκπαίδευσης προσφέρει πολλές ευκαιρίες για την ανάδειξη του δυναμικού ενός Ατόμου με Αναπηρία (ΑμεΑ) και την ένταξη του ως ισότιμο μέλος στην κοινωνία.
Πιο συγκεκριμένα, το ειδικό σχολείο είναι στελεχωμένο με καταρτισμένο και έμπειρο, στην ειδική αγωγή, προσωπικό, που έχει εξειδικευτεί στην εφαρμογή ειδικά σχεδιασμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων, τα οποία αναδεικνύουν τις προτιμήσεις, τα ενδιαφέροντα, τις κλίσεις, τα ταλέντα του κάθε παιδιού και στοχεύουν στην αυτονόμησή του. Επίσης, τα τμήματα είναι οργανωμένα με τέτοιο τρόπο, ώστε να περιλαμβάνουν μικρό αριθμό μαθητών και να παρέχεται εξατομικευμένο πρόγραμμα παρέμβασης, όταν κρίνεται αναγκαίο. Μείζονος σημασίας είναι και η τήρηση σταθερού ημερησίου προγράμματος, που βοηθά στην οριοθέτηση και στη διατήρηση ενός ασφαλούς πλαισίου για το παιδί.
Η υποδομή, ο σχεδιασμός των χώρων και ο εξοπλισμός του σχολείου τείνουν να διαμορφώνονται έτσι, ώστε να παρέχουν στα παιδιά ευκαιρίες πειραματισμού και ενασχόλησης με δραστηριότητες, συμβάλλοντας στην ενίσχυση της αυτοεικόνας και της αυτονόμησης τους.
Επιπλέον, ο μαθητής λαμβάνει διεπιστημονική υποστήριξη από ένα σύνολο ειδικοτήτων (λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, φυσικοθεραπευτές, ειδικό βοηθητικό προσωπικό, σχολικούς νοσηλευτές κ.ά.) γεγονός που συμβάλλει σε μία πολύπλευρη παρέμβαση και υποστήριξη του παιδιού.
Ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί παρέχουν υπηρεσίες ψυχοκοινωνικής στήριξης είτε απευθείας στους μαθητές, είτε εξασφαλίζοντας τη συνεργασία της οικογένειας με το σχολικό πλαίσιο, είτε προετοιμάζοντας και ευαισθητοποιώντας την κοινωνία για την αποδοχή της διαφορετικότητας.
Όλα τα παραπάνω, καθιστούν σαφή την αναγκαιότητα συνέχισης της λειτουργίας των σχολείων ειδικής εκπαίδευσης και την όσο καλύτερη στελέχωση τους, ώστε να συνεχιστεί η προσπάθεια για υποστήριξη, ανάπτυξη, ενσωμάτωση και αυτονόμηση των Ατόμων με Αναπηρία.
Μου αρέσει!Δείτε περισσότερες αντιδράσεις
Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου