Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2017




Κάτω Αχαΐα: Τέλος εποχής για το ιστορικό 1ο Δημοτικό Σχολείο – Μετά από 167 χρόνια αλλάζει χώρο

12 Ιουνίου 2015




Αρχή φόρμας




Αποστολή


Leave blank to submit

Τέλος φόρμας

Μια ιδιαίτερη και συγκινητική πρόσκληση έφτασε στα γραφεία των δημοσιογράφων και από τον Σύλλογο Διδασκόντων του 1ου Δημοτικού Σχολείου Κάτω Αχαΐας. Η πρόσκληση αναφέρεται στην εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στο προαύλιο του σχολείου, ενημερώνοντας ότι είναι η τελευταία, αφού από τη νέα χρονιά, το ιστορικό σχολείο της Κάτω Αχαΐας δεν θα φιλοξενεί πλέον μαθητές, αλλά υπηρεσίες του δήμου δυτικής Αχαΐας.

Τα παιδιά, θα έχουν την τύχη να στεγαστούν σε ένα από τα μοναδικά σχολεία της Ελλάδας, το οποίο είναι βιοκλιματικό. Μπορεί από τη μια πλευρά, να υπάρχει μια κρυφή χαρά για το νέο, σύγχρονο περιβάλλον, αλλά από την άλλη, κρύβεται μια γλυκιά νοσταλγία για το ιστορικό κτίριο της πόλης.

«Μετά από 167 χρόνια το σχολείο μας αλλάζει χώρο. Σας προσκαλούμε σε ένα τελευταίο μουσικοχορευτικό – θεατρικό ταξίδι…», γράφει η πρόσκληση ενώ η φωτογραφία που συνοδεύει το κείμενο έχει αναφορά στην γλυκιά εποχή της αθωότητας, στα δύσκολα αλλά γεμάτα αγάπη χρόνια. Είναι η λατέρνα. Το τέλος μιας εποχής, η ανατολή μιας άλλης.

Η ιδέα της πρόσκλησης, ανήκει στο σύνολο των διδασκόντων του σχολείου, στους οποίους αξίζουν συγχαρητήρια, αλλά και στη Θεατρολόγο του σχολείου Ιωάννα Κίσσα που βοήθησε στην υλοποίηση της ιδέας.
Η εκδήλωση θα γίνει στο προαύλιο του σχολείου Παρασκευή 12 Ιουνίου στις 8:30 το βράδυ.
ΤΟ ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Όπως έχει γράψει το dytikanea.gr, το νέο σχολικό συγκρότημα, κόσμημα για την περιοχή, είναι το πρώτο βιοκλιματικό σχολείο περίπου 3000 τ.μ. με χρηματοδότηση προγράμματος ΕΣΠΑ , προϋπολογισμού 4.200.000 ευρώ.



Η ένταξή του στο πρόγραμμα έγινε από την προηγούμενη δημοτική αρχή και εγκρίθηκε από τα πρώτα λόγω της ωριμότητας της μελέτης του ή οποία μάλιστα έγινε αντικείμενο θερμών θετικών σχολίων σε όλο τον νομό.

«Την προηγούμενη δημοτική θητεία παρά τις τεράστιες δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε, καταφέραμε και εντάξαμε, εκτός των άλλων, στο ΕΣΠΑ την ανέγερση τριών (3) σχολικών συγκροτημάτων.

Θεωρήσαμε ως άμεση και επιτακτική ανάγκη την θωράκιση του σεισμόπληκτου δήμου Δυτικής Αχαΐας στην σχολική στέγη.



Με όραμα και σχέδιο αλλά και την άψογη συνεργασία των υπηρεσιών της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος και του Δήμου σε λίγους μήνες θα έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή και τα παιδιά μας θα στεγαστούν σε σύγχρονα και όμορφα κτίρια. Δοθείσης της ευκαιρίας αυτής θα ήθελα να ευχαριστήσω και τον κ. Παναγιώτη Βλασταρά , τον κατασκευαστή για την άψογη συνεργασία που έχει με τη Δημοτική Αρχή», είχε δηλώσει ο δήμαρχος δυτικής Αχαΐας Χρήστος Νικολάου.

Ο εμπνευστής του σχολικού συγκροτήματος Παναγιώτης Γεωργακόπουλος ( Πολιτικός Μηχανικός Msc περιβαλλοντικού σχεδιασμού πόλεων και κτιρίων ), πρώην αντιδήμαρχος και νυν επιστημονικός συνεργάτης του δημάρχου, είχε αναφέρει για την λειτουργία του καινοτόμου σχολείου τα εξής :

ΝΕΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΤΩ ΑΧΑΙΑΣ 2« Δόθηκε ιδιαίτερη προσοχή στις λειτουργίες του σχολείου ώστε να είναι φωτεινό ηλιόλουστο και ανοικτό για αερισμό ώστε να αλλάζει ο αέρας αφού για την μετάδοση των ιώσεων υπεύθυνοι είναι οι κλειστοί χώροι.

Ταυτόχρονα όμως είναι κατασκευασμένο με ενεργειακά υαλοστάσια ώστε να διατηρείται σταθερή η θερμοκρασία του για να έχουμε τις επιθυμητές συνθήκες θερμικής άνεσης και κατάλληλα επιλεγμένα φυτά χάρη στον εκλιπόντα δασολόγο του δήμου κ. Δ. Κανελλόπουλο, η απώλεια του οποίου είναι δυσαναπλήρωτη, για την φυτοκάλυψη που θα λειτουργούν ως φίλτρο του αέρα για να είναι απαλλαγμένος από αιωρούμενα σωματίδια για τους τρυφερούς πνεύμονες των παιδιών μας.

Χαίρομαι που μου δίνεται η ευκαιρία να μιλήσω λίγο για την καινοτόμο λειτουργία του σχολείου , γιατί για παράδειγμα τοπική εφημερίδα των Λουσικών , ανέφερε με ακρίβεια πόσες είναι οι αίθουσες και πόσα τετραγωνικά έχει η κάθε μία στο νέο Γυμνάσιο των Λουσικών, δεν ρώτησε όμως τον σχεδιαστή του και για την μέριμνα που ελήφθη για την λειτουργία του που είναι το σημαντικότερο γιατί οι αίθουσες είναι προκαθορισμένες και επιβεβλημένες από το κτιριολογικό πρόγραμμα του υπουργείου παιδείας ενώ το κόστος λειτουργίας του θα βαρύνει τους δημότες.

Είναι σκόπιμο να αναφερθεί εδώ ότι οι περιορισμοί του κτιριολογικού προγράμματος, όπως ένα στέγαστρο που τοποθετήθηκε αναγκαστικά εκεί, είναι δύσκαμπτοι και γίνονται πολλές φορές εμπόδιο στην σωστή βιοκλιματική σχεδίαση. Τέλος ακόμα και όταν είναι κλειστό το σχολείο θα συνεχίζει να ωφελεί αφού το ενεργειακό του πλεόνασμα, ηλεκτρική ενέργεια, θα τροφοδοτεί δωρεάν τον δήμο μας».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου