Δευτέρα 2 Οκτωβρίου 2017

  1. 7.Υπηρέτησα την πατρίδα
    (μνήμες και σκηνές από τη θητεία μου στο στρατό)
    γ3) Κατάταξη στο κέντρο νεοσυλλέκτων της Κορίνθου
  2. Στην πρώτη έξοδο μου στην πόλη της Κορίνθου με τη δίωρη, ως παρέα είχα τον Αλέκο Παναγούλη. Θυμάμαι την αρνητική εντύπωση που έχει μείνει μέσα μου- και δεν θα διστάσω να το πω - για την αγοραία συμπεριφορά της τοπικής κοινωνίας, που αντιμετώπιζε στους στρατιώτες με ιδιαίτερη εκμετάλλευση στις τιμές, την ποιότητα των αγ...αθών και τη υποτιμητική τους συμπεριφορά. Καθίσαμε σ’ ένα από τα κεντρικά καφενεία της πόλης και ήπιαμε δυο καραφάκια ούζο με δείγμα «μεζέ». Καμιά σχέση με τα τσιπουράδικα της ιδιαίτερης πατρίδας μου, το Βόλο. Εγώ ανήσυχος κοίταζα συνεχώς το ρολόι μου για να επιστρέψω έγκαιρα στο στρατόπεδο.
    Παρά τις εκκλήσεις μου να φύγουμε εγκαίρως ο Αλέκος παρέμενε άνετος. Έτσι αναγκάστηκα να τον αφήσω και να φύγω μόνος μου. Ευτυχώς ήμουν πίσω στην ώρα μου. Μέχρι το σιωπητήριο ο Αλέκος δεν είχε εμφανιστεί. Έπεσα στο κρεβάτι αλλά με την ανησυχία ζωντανή μέσα μου. Γύρω στις δώδεκα τη νύχτα όλοι στο θάλαμο ξυπνήσαμε από έντονους θορύβους, σπάσιμο τζαμιών και δυνατές φωνές. Ο Αλέκος γύρισε πίσω αλλά είχε καταναλώσει κι άλλα ποτά και ήταν εκτός ελέγχου. Έσπαζε όλα τα τζάμια του λόχου και χρειάστηκαν τρεις-τέσσερις άλλοι να τον κάνουν ζάφτι.
    Στην πρωινή αναφορά ήμουν σίγουρος ότι τα νυχτερινά γεγονότα θα ήταν το κύριο θέμα. Έπεσα από τα σύννεφα όταν δεν έγινε καμιά συζήτηση για το θέμα. Μετά από δυο μέρες μου το εξήγησε ο ίδιος ο Αλέκος. Προερχόμενος από στρατιωτική οικογένεια - πατέρας κι αδελφός- ήταν οικογενειακός φίλος με τον διοικητή του στρατοπέδου και το θέμα σκεπάστηκε με την πληρωμή των ζημιών που υπήρξαν.
    Από τις πρώτες μέρες φάνηκε η αντιμετώπιση που θα είχαμε στο στρατό. Σε λίγες μέρες μας έβγαλαν στην αναφορά- εμένα, τον Βασίλη και τον Αντώνη αν θυμάμαι καλά. Η κατηγορία;
    «Γιατί ήρθατε σε επαφή με ύποπτους πολίτες μέσω του τοίχου;»
    Τι να απαντήσεις σε τέτοια κατασκευασμένη και εξωφρενική κατηγορία. Μείναμε αμίλητοι. Ο λοχαγός συνέχισε με απειλές ότι θα κόψει τα πόδια σε όσους τολμήσουν να κάνουν δολιοφθορά στο στράτευμα.
    «Να το βάλετε καλά στο μυαλό σας. Δεν θα περάσουν τα σχέδια των κομμουνιστών. Έχουν το νου τους οι φύλακες» κι άλλα τέτοια φληναφήματα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου